OSKARY 2019

Kino działające przy Mazowieckim Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia zaprasza na dwa wspaniałe filmy nagrodzone tegorocznymi Oscarami.

Od 29 marca do 4 kwietnia:

GDYBY ULICA BEALE UMIAŁA MÓWIĆ,

dramat, reż. Barry Jenkins, USA 2018 (117’) Oscar dla najlepszej aktorki drugoplanowej

Młodziutka Tish kocha Fonny’ego nad życie. Z wzajemnością, bowiem chłopak nie widzi świata poza nią. Zostają jednak rozdzieleni, gdy Fonny trafia do więzienia pod zarzutem gwałtu na pewnej Portorykance. Chłopak ma doskonałe alibi, ale zdaje się, że w oczach policji niweluje je kolor jego skóry. Tish i Fonny nie przestają się jednak kochać, spodziewają się zresztą dziecka, a dziewczyna i jej doświadczona przez życie matka podejmują różne próby uwolnienia chłopaka od postawionych mu zarzutów. Czy miłość i rodzinna solidarność będą w stanie złagodzić traumę dłuższego pobytu w więzieniu?
Dystrybutor: UIP - United International Pictures

Od 18 do 25 kwietnia:

FREE SOLO: EKSTREMALNA WSPINACZKA,

dokumentalny, reż. Jimmy Chin, Elizabeth Chai Vasarhelyi, USA 2018 (100’) Oscar za najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny

Zapierająca dech w piersiach przyroda i przerażający plan - wspinaczka na wysokość 2300 m po niemal pionowej skale, i to bez zabezpieczenia. Alex Honnold postanowił dokonać niemożliwego i spełnić życiowe marzenie - wspiąć się na majestatyczny El Capitan w parku narodowym Yosemite. Cel uda się osiągnąć, ale tylko wtedy, gdy wszystko pójdzie zgodnie z planem, a jak wiadomo, przy tego rodzaju wspinaczce możliwa jest nieskończona liczba scenariuszy, wystarczy obluzowany kamień, silniejszy powiew wiatru. "Free Solo" zachwyca i zdumiewa widokami, ale ukazuje też motywacje ekstremalnego wspinacza. Często niezrozumiałe dla postronnych, którzy nie wiedzą, po co ryzykować życie dla czegoś tak błahego jak sport wyczynowy, uprawiany w dużej mierze tylko dla samego siebie i ciągłego przekraczania własnych granic. Alex niczego nie tłumaczy, ale po prostu wspina się dalej, wyznaczając limity ludzkiej wytrzymałości.
Dystrybutor: 9th Plan

Od 18 do 25 kwietnia:

GREEN BOOK

dramat, komedia, reż. Peter Farrelly, USA 2018 (130') (powtarzamy na życzenie widzów)

Wybitny muzyk jazzowy zatrudnia jako swojego szofera byłego bramkarza z nowojorskiego klubu nocnego i wspólnie wyruszają w trasę koncertową. Wyprawa na głębokie południe USA da początek niewiarygodnej przyjaźni, która połączy dwa zupełnie różne światy.
Filmowi towarzyszy świetna muzyka z lat 60.

Nominacje: Złoty Glob:Najlepsza komedia lub musical, Najlepszy aktor w komedii lub musicalu Viggo Mortensen, Najlepszy aktor drugoplanowy Mahershala Ali, Najlepszy reżyser Peter Farrelly, Najlepszy scenariusz Brian Hayes Currie, Nick Vallelonga, Peter Farrelly.
Źródło: M2 Films

12 V (niedziela, godz. 16.00) – KLIMT I SCHIELE. EROS I PSYCHE,
dokumentalny, Wielka Brytania (90’) sprzedaż biletów od 8 V 2019

Gdy zamiera ryk armat I Wojny Światowej, w Wiedniu, w sercu Europy Środkowej, kończy się złoty wiek. Imperium austro-węgierskie zaczyna się rozpadać. W nocy z 31 na 31 października 1918 roku, w swoim domu, umiera Egon Schiele. To jeden z 20 milionów zgonów spowodowanych przez zabójczą grypę „hiszpankę”. Umiera patrząc na niewidzialne zło twarzą w twarz, w jedyny możliwy sposób: malując swój autoportret. Ma zaledwie 28 lat, trzy dni wcześniej zmarła jego żona w ciąży. A dopiero co odbyła się jego pierwsza wystawa – celebracja nowej idei malarskiej, która przedstawia niepokój i pragnienia ludzkości – 19 obrazów olejnych i 29 rysunków, wcześniej uważanych za pornograficzne. Kilka miesięcy wcześniej zmarł jego nauczyciel i przyjaciel, malarz – symbolista Gustav Klimt. Od przełomu wieków zasadniczo zmienił on pojęcie sztuki i stworzył nowy prąd artystyczny: secesję. Film dokumentalny „Klimt i Schiele. Eros i Psyche”, opowiada o tym niezwykłym momencie dla sztuki, literatury i muzyki, w którym wśród art krążą nowe idee, Freud odkrywa popędy psychiki, a kobiety zaczynają walkę o uzyskanie niezależności.

18 V (sobota) – NOC MUZEÓW – CENA WSZYSTKIEGO

”The price of everything” to dokument ukazujący jak zaskakujący i abstrakcyjny jest rynek dzieł sztuki. Dokument stawia przed widzem szereg pytań, na które również próbuje znaleźć odpowiedź. Co kieruje rynkiem sztuki na świecie? Co sprawia, ze z pozoru proste dzieła osiągają milionowe kwoty na aukcjach? Czym mierzona jest wartość dzieła?